Zoznam článkov od 1 do 15 (z 76) >>

Ferraty-zaistené cesty

Sardínia climbing trip

05.02.2018
Dnes, keď je u nás skialpová sezóna už v plnom prúde, prídu mi spomienky na slnečnú Sardíniu vzdialené na míle ďaleko v časopriestore. Pri pohľade na fotky však opäť cítim teplý piesok pod nohami, slnkom zaliate biele pláže a príjemne vyhriate vápencové skaly, na ktorých sme liezli. Hovorí sa, že najspoľahlivejšou vecou v živote je náhoda, a práve ona ma priviedla po prvýkrát na Sardíniu. Vtedy to bol len krátky výlet na pár dní s cieľom pospať si na pláži, ale už vtedy som pochopila, že táto krajina skrýva pre mňa velký potenciál čo ...   Celý článok
Osemdesiate roky, traja spolužiaci a ich dobrodružstvá doma aj vo vesmíre po tom, čo v jaskyni skalnej steny  objavia ukrytú cudziu kozmickú loď... Všetci sme vtedy špekulovali nad možným miestopisom tejto takmer kultovej knihy Jozefa Žarnaya. No a teraz, cestou do Mníchova, na návštevu k nášmu „zahraničnému dopisovateľovi“ Janovi Bankovi, spomienky ožívajú. Lebo pred Salzburgom, naľavo od diaľnice sa dvíha výrazný vápencový masív: Drachenwand. Takže výjazd Mondsee, krátka cesta cez mestečko a popri brehu jazera, odbočka doprava na Sankt Lorenz a ...   Celý článok
November nedočkavo poskakuje za dverami. Kým na Slovensku sa už veselo šliape na pásoch, v Dolomitoch ešte zúri neskoré babie leto. Síce dosť chladné, ale dostatočne slnečné a suché. A tak uprostred jednej krásnej noci zastavujeme na Passo Falzarego (2105 m). Vonkajšia teplota, sama osebe dosť nízka, je zrážaná prudkými poryvmi vetra. Zvyšok noci musíme nejako prežiť, potom bude lepšie. Ráno nás slnkom omaľované kopce vyťahujú zo spacákov. Najvýraznejšie žiaria tie, čo sú najbližšie: Lagazuoi a Saas de Stria. Ten prvý menovaný je naším cieľom. ...   Celý článok
 Už zajtra 28.10.2017 otvoria v Kremnických vrchoch pri Skalke neďaleko Kremnice novú feratu. Zaistená trasa sa nachádza pri tzv. Flochovskom chrbáte neďaleko Peknej vyhliadky a dostanete sa na ňu po hrebeňovej červenej značke. Jedná sa vlastne o tri zaistené feratky obtiažnosti B,C a E, pričom tá najťažšia je zároveň aj najťažšou zaistenou trasou na Slovensku. Na tomto turistickom okruhu sa nachádza aj známy nedávno zrekonštruovaný Tunel. (odkaz na článok dole) Ponúkame vám zatiaľ prvé fotky z ferraty, viac informácií prinesieme neskôr. foto: Sisa...   Celý článok

Korzické potulky

11.10.2017
 Už dlhšiu dobu sa nám cnelo. 3 roky prešli a my sme na náš milovaný ostrov ani nenakukli. Dozrel čas, ideme! S Ivankou sme už na Korzike ako doma, nemuseli sme sa dlho trápiť s itinerárom. U nás je to o návrate na miesta, ktoré nám prirástli k srdcu najviac. Ale stále je čo objavovať a spoznávať nové romantické rozprávkovokrásne kúty tohto ostrova. A pre zvyšok nových členov partie, ktorí tu, okrem Ria, ešte neboli, sme urobili výber toho naj, čo krajina ponúka. Stavili sme na poznávačku i trošku adrenalínu. 5 augusta sme vyrazili šiesti na d...   Celý článok
Čas stlačený do týždňa. Sedím za PC a viem, že dovolenka má byť vytiahnutá zo zásuvky narýchlo. Vysoké Taury sa týčia z monitora počítača . Stihnem si pozrieť iba webovo zaujímavú horu Hochalmspitze- najvyššiu z Ankogelgruppe. Zvyšné dni zrejme nechám plynúť v smere vetra. Pohostinnosť dovolenky sa môže začať, vraj si mám zbaliť okrem ferratového setu aj lano, čakan a mačky- kázal web. Auto cíti váhu haraburdia na necelý týždeň. Bude mojím motorestom, prístavom, saunou, knižnicou, pohyblivým domovom. Tmou sa kĺžem po rakúskej ...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Maloja - Val Forno - Fornohutte - Monte Rosso Už pri nedávnej návšteve na chate Forno som sa dozvedel že chatár Beat sa po preznačení modrej trasy na pass Casnil Sud pustil aj s priateľmi do budovania úplne novej modrej trasy na vrchol Monte Rosso. Modrá značka znamená v týchto končinách vysokohorskú trasu ktorá nie je špeciálne upravovaná a turisti sa na nej pohybujú na vlastné nebezpečenstvo. Pri ďalšej návšteve som prišiel na chatu až o tretej poobede ale to mi nevadilo aby som nevyskúšal len pred pár dňami dokončenú trasu. N...   Celý článok

Jubiläumsgrat

13.06.2017
Na úvod niečo o Jubiläumsgrate Jubiläumsgrat je skalný hrebeň, ktorý sa nachádza v Nemecku, v pohorí Wetterstein Gebirge, priamo nad olympijským mestečkom Garmisch-Partenkirchen. Na západe začína na najvyššom vrchole Nemecka Zugspitze 2963 m n.m. a na východe končí na dominantnom vrchole Alpspitze 2628 m n.m. Na hrebeni je množstvo veží, vrcholov, sediel a zárezov a trasa vedie priamo po nich až na jeden vrchol Hochblassen. Na hrebeni neklesnete pod 2450 m n.m. a jeho celková dĺžka je 8,1 km. Prevýšenie je okolo 900 m. Hrebeň je na viacerých miestach za...   Celý článok
Ferratová sezóna pomaly ale isto klope na dvere, nuž sa treba trochu rozcvičiť. U nás sú možnosti výrazne obmedzené a keď človek nechce cestovať priďaleko, logicky zavíta najskôr k susedom. Bratia Česi sú na tom o poznanie lepšie. Pomaly každým rokom tam vznikajú nové zaistené cesty roztrúsené po celej republike. Ale prečo by sme si mali vybrať jednu, keď môžeme mať naraz 16?! Luxus toľkých ferrát na jednom mieste ponúkajú v Děčíne. Pastýřská stěna sa vyníma priamo v centre mesta na ľavom brehu Labe. Vápencové takmer 100-metrové bralo bolo dl...   Celý článok
Je to takmer presne 40 rokov od požiaru, ktorý v júli 1976 zničil v dolnej časti rokliny a na strmých severných svahoch Pirča viac ako 30 hektárov lesa. Pred požiarom bol Kyseľ najnavštevovanejšou roklinou Slovenského Raja, teraz sa Správa NP rozhodla sprístupniť ho alternatívou, ktorá obmedzuje masovosť. Na dĺžke 1470m vybudovala spolu s HZS niekoľko oddelených úsekov ferratového chodníka, dohromady so 430 stúpačkami, 320 metrami istiaceho oceľového lana a 150 konzolami. Jeho trasa po stenách rokliny je vedená tak, aby sa vyhýbala miestam so vzácnou skalnou...   Celý článok
Sardegna, Sardaigne, Sardínia...,druhý najväčší taliansky ostrov obmývaný vodami Tyrhénskeho mora. Dovolenkový raj. Iný ako na Korzike, iný ako na Sicílii, hoci sú susedia. Prístup? Ako len chceš: vlastným autom, s cestovkou busom, kombinovane alebo najjednoduchšie, ako sme to urobili my. Letecky do Alghera, kde sme si prenajali auto a ostrov bol náš. 1. Via ferrata del Cabirol Doma sme si „pogooglili“, že Sardinia ponúka 3 Via Ferraty, ktoré sme si dali za cieľ – Cabirol, Giorre a Regina. Vybrali sme sa len tak, na otočku na pár dní. V utorok ráno s...   Celý článok
Ráno v Lienzi je ako vystrihnuté z katalógu - vychádzajúce slnko maľuje vrcholky okolitých hôr do ružova a nad nimi len čistý plech. Zatiaľ je ešte príjemná letná teplota, bude horšie. Vyrážame autom cez Tristach do kopcov. Prejdeme popri Tristacher See a napájame sa na horskú cestu Dolomitenstraβe. Za poplatok 8€/auto sa ňou vyštveráme až k chate Lienzer-Dolomitenhütte (1616m), teda takmer 1000 výškových metrov dohora. Tam sa začína naša túra.   Prvou métou je chata Karlsbader Hütte. Tá leží ešte o nejakých 650 m vyššie a dá sa k nej dosta...   Celý článok
Lienz je z každej strany obklopený horami. Lienzske Dolomity na juhu sú síce podmanivé, no na opačnej strane príťažlivosťou nezaostávajú ani vrcholy spadajúce už do horstva Hohe Tauern. A práve z tejto ponuky horskej skupiny Schober Gruppe si vyberáme Schleinitz. Z nášho kempu každý večer sledujeme, ako slnko maľuje jeho vrchol do červena najdlhšie zo všetkých... Výstup naň sa dá z Lienzu krásne zokruhovať, zjednodušiť lanovkou, osviežiť nenáročnou ferratou a vyšpičkovať kúpaním v plesách. Z každého rožka troška - my sme si dopriali všetko!  ...   Celý článok
Prisank (Prisojnik) je jedným z najčastejšie navštevovaných turistických cieľov v Slovinských Alpách. Predurčuje ho k tomu centrálna poloha, niekoľko zaujímavých výstupových ciest vedúcich na jeho vrchol a dve prírodné skalné okná. Prednje okno sa svojou výškou 80m a šírkou 30m dokonca považuje za najväčšie prírodné skalné okno v Alpách.     Výstupové cesty na Prisank sú všetky viac či menej zaistené. Hlavné sú štyri varianty výstupu: -       Slovenska pot zo sedla Vršič južným úbočím sa považuje za normálku a vedie ľahkým až...   Celý článok
Rodičom sa neodvráva! Teda aspoň mne to tak bolo vtĺkané do hlavy po celý život. A tak, keď jedného krásneho dňa na mňa moji pokrvní stvoritelia vybehli s požiadavkou, že chcú na staré kolená skúsiť ferraty, nemala som veľmi na výber.     Plán, ako to celé vlastne spískať, vo mne kvasil dlho. Aby bolo jasné – mojim rodičom pomaličky ťahá k 60-ke. Odjakživa inklinovali k horám, k turistike a k pohybu v prírode. No nič extrémne, skôr klasická pohodová turistika s nohami na zemi. Občas viacdenné prechody, občas Tatry, otec pričuchol aj k zahrani...   Celý článok