Rock Machine
<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 72) >>

Ferraty-zaistené cesty

Sme v mestečku Ebensee na južnom pobreží jazera Traunsee, len na taký dlhší skok od diaľnice A1 (asi 30km na juh). Auto odstavujeme pod lanovkou na Feuerkogel a cestu k „hromozvodu“ začíname po chodníku č.804 cez kalváriu. Na začiatok označená skratka, potom príjemné stúpanie lesom s občasnými vyhliadkami dolu k jazeru a na Erlakogel (1575m) nad jeho východným brehom. Po hodine a pol prechádzame okolo dolnej stanice ďalšej lanovky, odtiaľ až hore je to už zväčša po štrkových zjazdovkách. Ale otvárajú sa pohľady do vzdialenejšej krajiny.   Z...   Celý článok
Salzkammergut-berge, jedna z najsevernejších horských skupín Álp, leží na východ od Salzburgu, výhodou pre nás je jednoduchý prístup - stačí odbočiť z diaľnice A1 doľava, prejsť pár kilometrov a stojíme pod niektorým z kopcov. Taký je aj Traunstein na východnom brehu jazera Traunsee - od exitu 216 cez Laakirchen a Gmunden je to na parkovisko na konci cesty asi 15km.   Traunstein samotný už síce patrí do susednej horskej skupiny (Oberösterreichische Voralpen), ale v podstate je na hranici, ktorá prechádza jazerom Traunsee. Podobá sa na náš Rozsutec, ...   Celý článok
Čo hovorí teória: Nie veľmi výrazný vrchol, stojaci v tieni svojich väčších a slávnejších stubaiských bratov. No napriek tomu že neoplýva výškou nad 3000m a na jeho úpätí sa neplazí žiadny ľadovec, teší sa hojnej pozornosti. Môže za to práve jeho poloha na dostrel od najvyššej stubaiskej hory Zuckerhütl (3507m) a blízkosť dvoch chát Sulzenauhütte a Dresdnerhütte. Často sa využíva aj ako aklimatizačný výstup pred útokom na práve spomínaný Zuckerhütl.   Naša prax:   Náš plán zdolať na záver pobytu v Stubaiských Alpách ich najvyšší...   Celý článok
Alebo skôr Vael – Majaré Klettersteig, lebo sme v najzápadnejšej skupine Dolomitov (Rosengarten) a tu sa dohovoríme skôr po nemecky. Ráno sme vypadli z Arca, frčíme domov. Ale na frčanie je noc, deň treba využiť zmysluplnejšie. A ešte taký s dokonalým počasím. Preto v Bolzane odbočujeme z diaľnice na východ (znovu inšpirovaní Vetromagom) a po 30 kilákoch parkujeme v sedle Karerpass, priamo pod lanovkou. A zas nemáme mapu! Musíme veriť tej maľovanej na stene. Na nej je to naoko jednoduché: Pred nami zubatý hrebeň, natiahnutý v smere sever – juh. P...   Celý článok
Tretí nádherný októbrový deň, ktorý nám príroda dopriala – a „šéfnavigátorka expedície“ nám dnes vraj dopraje niečo špeciálne, inšpirovala sa Vetroplachovým článkom tu na stránke :-) Takže vyrážame z kempu v Arcu, na rozdiel od včerajška smerom na sever, necelých 15km do dediny Pietramurata. Nad ňou sa týči Monte Casale (1632m): biela, na pohľad takmer kolmá a hladká, 1400m vysoká stena.  A v nej via ferrata Ernesto Che Guevara. Kríž na vrchole sme si všimli až na druhý deň, keď sme vedeli, kde ho máme hľadať :-)   Ako Vetroplachovc...   Celý článok
Druhý zo štyroch dní, dospávame včerajšiu cestu z domu a 8-hodinovú túru, preto len tesne pred poludním sa z kempu v Arcu vyhrabávame smerom na juh. V pláne máme ľahkú feratku priamo nad centrom mesta Riva del Garda, ktorá sľubuje nádherné výhľady. Nebude to len po skale, už z diaľky vidieť že Cima Capi (929m), ktorá je jej vrcholom, je bielo-zelená. Prepletáme sa okolo centra na cestu západným pobrežím jazera a tesne pred prvým tunelom parkujeme na najlepšom možnom mieste - pretože je nedeľa a je to tu narvané :-) Vrtíme sa totiž s autom, hľadaj...   Celý článok
Začalo to mailom: „Sme traja do auta, ferraty v Dolomitoch, pridáš sa?“ To bolo v auguste, ale zladiť počasie a povinnosti sa nakoniec podarilo až koncom októbra. Predpoveď sľubuje na pár dní babie leto, asi je to posledná možnosť. Piatok večer štart z Liptova, medzipristátie v Turci a na Považí, auto sa plní ľuďmi, jedlom, výstrojom. O polnoci kupujeme rakúsku diaľničnú v Jarovciach a daváááj do Cortiny. Tá bola pôvodným cieľom, ale svitanie plány mení. Vychutnávame ho v Misurine pri jazere, konečne niečo vidíme. Menej už vychutnávame pohľ...   Celý článok
Čo hovorí teória: Táto zaistená cesta patrí k najkrajším a najzaujímavejším v Stubaiských Alpách. Ponúka široké výhľady do okolia a nezabudnuteľný zážitok pri zdolávaní kolmých úsekov. Obtiažnosť C/D ju radí medzi ťažšie ferraty, avšak precízne inštalované umelé pomôcky z nej robia ferratovú lahôdku. Ideálny prístup pod Ilmspitze je z chaty Innsbrucker Hütte. Spolu s výstupom na vrchol udávajú tabuľky čas 3 hodiny, z toho samotná ferrata 1,5 hodiny. Prevýšenie od chaty cca 400m, z toho ferrata 280m. Na zostup treba počítať približne s rov...   Celý článok
Madonna di Campiglio Pred plánovanou akciou, ktorej cieľom mali byť ferraty v okolí Lago di Garda, mi kamarát poslal krátku správu: "Dolomiti di Brenta: Via delle Bocchette. Tam chcem ísť! Bol si tam?!" Otvoril som sprievodcu, prelistoval zopár strán a použil asi najsamozrejmejšiu vec dnes: známy to vyhľadávač na nete. Ten vypľul odpoveď: Najkrajšia vysokohorská túra v Európe!!! Moja odpoveď znela: "Jasné, ide sa! Ale len v prípade, že hore nenasneží a bude pekne! Ináč sa ostaneme opekať na Lagu!"   Nasnežilo. Na Lagu sme sa poopekali...   Celý článok
 Rosengarten, horská skupina neďaleko Bolzána patrí medzi najznámejšie oblasti v Dolomitoch "Ružová záhrada alebo záhrada ruží!?" Pýtam sa Jensa pri večernom pive v Meráne. Je Nemec, nie je síce domáci, ale vedieť by mal viac než ja. Nevie. A nie je to vlastne jedno? Je! Hlavne nech vyjde počasie. Doteraz som toto miesto poznal iba z fotiek.   Karer Pass 1745m. Na ceste z Bolzána smer Brenner treba zísť z diaľnice ešte na výjazde Bolzáno sever. Potom dlhá cesta úzkou dolinkou. Tunely, zatáčky. Prechádzame okolo Karersee. Toto jazero je miestno...   Celý článok
Talianska provincia Južné Tirolsko: kúpeľné mesto Merano (250m.). Hovoriť o Ifingeri (2581m.) ako o dominante nad Meranom je nezmysel. Kopce sa tu vypínajú na všetky strany. Len dole po prúde rieky Etsch v smere na Bolzáno je kúsok otvorenej doliny.   Ifinger bol jedným z našich cieľov už pri našom pracovnom "zájazde" v lete pred vééľa rokmi. Vtedy to nevyšlo ale stojí tam dodnes a tak sme nášmu kamarátovi Jensovi krátko po príchode do Merana objasnili náš oddychový cieľ na druhý deň. "Super nápad, ale to musíte ísť bezpodmienečne juho...   Celý článok
          Z Raxalpen sa diaľnicou a neskôr cestou dostaneme asi za jednu hodinku k mestečku Eisenerz, neďaleko pohoria Hochschwab. Tieto končiny ponúkajú viacero zaujímavých Klettersteigov, dnes sa pozrieme na veľkolepý Kaizer Franz Josef Klettersteig vedúci 800 metrov vysokou  stenou Seemauer nad Leopoldsteiner See.   Po víkende v Raxe som sa v pondelok skoro ráno presunul už sám k nádhernému jazeru pod vrchol Hochblaser. Na posledný deň akcie som si chcel vybrať niečo šťavnaté a tak som inšpirovaný novým sprievodcom neváhal spraviť túto zachádzku....   Celý článok
             Lago di Garda a hlave jeho severná časť v okolí mestečiek Riva a Arco sa okrem mnohých iných zaujímavých vecí môže popýšiť aj niekoľkými krásnymi zaistenými ciestami, ktoré určite stoja zato. Po nádhernom kaňone v Drene, krásnej a nie ľahkej športovej ferrate na Monte Albano, ťažkej éčkovej ferrate Rino Piseta sme sa dostali až pod úžasnú stenu kopčeka Monte Casale 1632m. Človek príde pod stenu, zakloní hlavu a po chvíli pozorovania zistí, že má otvorené ústa... :)) Samotná ferrata je na najťažších miestach odisten...   Celý článok
          Talianske mestečko Arco ležiace v závere údolia riečky Sarche vlievajúcej sa do Lago di Garda asi netreba lezcom veľmi predstavovať. Kým Francúzske Chamonix sa považuje za hlavné stredisko alpinizmu,  Arco je určite favorit na hlavné mesto skalného lezenia v Európe. Veľkú mieru na tom majú výborné podmienky na lezenie a v neposlednom rade to bude aj organizácia najznámejších a najslávnejších pretekov na umelej stene.   Arco však toho ponúka oveľa viac ako len úžasné terény všade naokolo. Hneď neďaleko centra sú výborné podmienky...   Celý článok
          Po daždivej sobote, ktorú sme strávili v Höllentali na nás čakala pekná nedeľa v Raxe. Pán bol jasný, využiť dobré počasie, ktoré malo podľa predpovede prísť a v oblasti strmej a veľkej vápencovej steny Preinerwandu prejsť obe najznámejšie ferraty v Raxe. Vysoká vápencová stena Preinerwand je známa aj peknými lezeckými cestami a ponúka zároveň dve pekné a ťažké ferraty, ktoré sú najbližšie dosiahnuteľnými cennými ferratami zo Slovenska ak nerátame predsa len kratšie ferratky na Hohe Wand pri Viedni.   Skoro ráno parkujeme na ...   Celý článok
      Obrázok strmej skalnej steny týčiacej sa nad mestečkom Sarche, neďaleko Talianskeho Lago di Garda som mal stiahnutý v počítači už nejaký ten rôčik. Ešte nejaký čas predtým som si v sprievodcovi prečítal o tom ako v roku 1984 postavená ferrata vyvolala veľké diskusie medzi rôznymi alpskými organizáciami. Boli dokonca veľké tlaky na jej zrušenie. Dôvodom týchto debát bola predovšetkým obtiažnosť a expozícia tejto zaistenej cesty (Via atrezzata).   V čase svojho vzniku bola táto ferrata považovaná za najťažšiu v Európe. Stavitelia totiž ...   Celý článok
          Raxalpen spolu so Schneebergom patria medzi obľúbené ciele hlavne pre obyvateľov nášho hlavného meste a jeho okolia. Blízkosť a dostupnosť sú jednoznačnými argumentmi. Pre človeka pendlujúceho medzi Tatrami a Talianskymi Alpami ostávalo toto miesto dlho bez povšimnutia. Až neustále sa množiace referencie z iných zdrojov ma prinútili sa pozrieť do mapy. V nej som zistil, že to vlastne mám po ceste...   A tak som sa rozhodol využiť prvú šancu pri návrate z Rakúska. Prenocoval som v horolezeckom kempe v Kaiserbrunne. Ráno pršalo, vedel som, ...   Celý článok
          Lomnický štít bol dlhé roky považovaný za najvyšší končiar Vysokých Tatier. Aj keď dnes už vieme, že to nie je pravda, patrí naďalej medzi najvýraznejšie a najobdivovanejšie vrcholy Tatier. Na tomto nič nezmenila ani výstavba vysutej lanovky sprevádzkovanej v roku 1940.   Horolezecky navyhľadávanejšia je západná stena s množstvom ťažkých ciest. Stena tu má od Téryho žľabu až na vrchol 300 výškových metrov. Bol to práve Gypsi (Vlado Tatarka), ktorý inicioval zabezpečenie zostupu pod západnú stenu s reťazami. Výrazne tým...   Celý článok
          Krásne a mrazivé ráno nás víta v posledný deň v Dolomitoch. Poobede odchádzame a tak sme si vybrali kratšiu a nenáročnú túru. Začíname na pri chate Rifugio Auronzo (2 320 m n.m.) priamo pod Tre Cime v Sextenských Dolomitoch. Našim cieľom je Paternkofel (2 744 m n.m.) a ďalej prechod po vojenskej ceste Schartenweg na chatu Bullelejochutte (2 528 m n.m.).   Širokým chodníkom ideme do sedla Forcela Lavaredo (2 454 m n.m.). Odtiaľ doprava hore po hrebienku k skalnej stene s tunelom. Tu začína via ferrata ktorá prechádza cez Passportenschar...   Celý článok
          Ďalší deň je pred nami a s ním aj výzva v podobe trojtisícového vrcholu Tofana di Mezzo 3 244 m n.m.. Začíname na križovatke chodníkov č. 403 a č. 405, kde sme sa dostali autom. Pôvodne sme sa chceli vyviezť na chatu Rifugio A. Dibona 2 037 m n.m., ale cesta je v rekonštrukcii. A tak ideme po vlastných o čosi skôr. Po chvíli prichádzame k chate Rifugio A. Dibona a pokračujem po chodníku č. 421 na chatu Rifugio Pomedes 2 303 m n.m. Chodník ide po suťovisku, neskôr strmo hore popri ňom a na záver je rovinka ku chate. Výhľady sme si zatiaľ ne...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 72) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.