Ferraty-zaistené cesty - Ferrata Egishorn 2860m - Vetroplach magazin

02.08.2014
ferrata-egishorn-2860m

Ferrata Egishorn 2860m.

Je to skutočná chuťovka, hlavne pre osoby nenáročné čo sa týka obtiažnosti a medzi inými aj pre starcov. Obtiažnosti neprekračujú K3, teda žiadny stres!

Východiskom je obec Fiesch v hornej časti údolia Rhonu, zvanom po nemecky Oberwallis. Wallis je švajčiarskym kantonom (krajom) s najväčším množstvom štvortisícoviek. V dolnej časti údolia sa hovorí po francúzsky, v hornej po nemecky. Predstavte si, čo by sa stalo, keby dole žili Maďari a hore Slováci. Ale nechcem sa púšťať do politiky.

Lanovkou sa z Fieschu vyvezieme na vrchol Eggishornu. Kto ma na to, môže si vyšlapať z 1050m až na skoro 3000m. Z vrcholu zostúpime trasou zimnej zjazdovej dráhy až do blízkeho sedla, odtiaľ je všetko popísané a vyznačené. Kábel nas nenechá zablúdiť.

Aletschgletscher_je_najväčší_ľadovec_v_Alpách

Najprv vedia ferratka dlhým traverzom zľava do prava, potom trojlanovým mostom, nakoniec priamo hore. Ľudia z lanovky vidia priamo most, čo mi pripomenulo výstup Motyku vo východnej stene Lomnického štítu. Tam sme tiež vystavení divákom z lanovky. Na vrchole je (skoro ako všade, kde sa dá dostať lanovkou) krčma.

Tam sme si vždy dali « Käseschnitte » v približnom preklade, chlebíčky z roztopeným syrom, a samozrejme pivečko. Z vrcholu je krásny výhľad a najväčší alpský ľadovec Aletschgletscher, na jeho hornom konci rozoznáme vrcholy Bernských Álp: Jungfrau a Mönch.

Zaujímavé je, že táto oblasť sa nachádza na území Wallisu, ale hory sa volajú Berner Alpen, teda Bernské Alpy.

www.eggishorn.ch

Alexander Luczy 20.7.2014

Fotky Ferrata Egishorn 2860m

RE: Ferrata Egishorn 2860m
Jano 02.08.2014
Sanko,zijes v krasnej zemi,chceme od teba viacej,pisat si nezabudol, tak pridaj plyn. Staroba je nie vyhovorka.

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.