Ferraty na Dachsteine: Sky Walk

03.09.2010
ferraty-na-dachsteine-sky-walk

Sky Walk, alebo chodník oblohou. To bol pre nás, začínajúcich ferratistov strašiak tripu v Dachsteine. Pred nami však posledný deň a nezdolané dve ferraty, obe s prívlastkom „naj“ v tejto lokalite: Irg - najkrajšia a Sky Walk - najťažšia. Jediným riešením bolo dať tieto ferraty za jeden deň – čo sa nám z čítania a počúvania zdalo byť najskôr nemožné ale pokúsiť sme sa o to museli.

Prístup:
Z Irga  sa dá jednoduchou ferratkou Hunerscharte zostúpiť nižšie na nástup na Sky Walk. Cestou dole treba dávať pozor aby sme správne odbočili na Sky Walk, ale prehliadnuť sa to dá len ťažko, je tam značenie na tabuli. Tento zostup zaberie tak 15  minút.
Ďalšie varianty nástupu:
- Z parkoviska z dolnej stanici lanovky peší na chatu Südwandhütte a odtiaľ smerom na ferratu Hunerscharte z ktorej sa napojíme na Sky Walk. Tento variant zaberie tak 2 hodinky príjemného, výdatného šliapania.
- Lanovkou na vrcholnú stanicu, odtiaľ dole na ferratu Hunerscharte. Jak dlho trvá cesta lanovkou mi nie je známe nakoľko za jednu jazdu dať 19 eur sme ochotní neboli (obojsmerný lístok stoji 31 eur), ale z hornej stanice cesta na nástup ku Sky Walku zoberie tak 30 minút.
Popis:
Obavy z náročnosti tejto ferraty sa hneď po úvodnom ľahkom nástupe po traverze ukázali byt opodstatnené. Pred nami kolmá stena. Takéto niečo sme  zatiaľ nešli, ale všetko musí byť raz poprvé, tak poďme do toho. Úvodných pár metrov bolo naozaj náročných. Po úvodnom oťukaní už prišiel len pôžitok z vychutnávania prázdnoty pod nami, krásneho lezenia a ešte krajších výhľadov. Celá ferrata má však jeden veľký nedostatok – človek ani nevie ako a má ju celú za sebou. Výstup ubehol rýchlo, za necelú hodinku sme boli hore, poobzerali hornú stanicu lanovky a rozlúčili sa s Dachsteinom.
Zostup:
Zostup dole je možný lanovkou – kde v podstate končí ferrata, alebo po vlastných k ferrate Hunerscharte, potom na chatu Südwandhütte a na parkovisko. Tento zostup trvá tak 2 hodinky 30 minút.

Napokon náš plán ktorý sa javil ako nemožný ubehol veľmi rýchlo a celkom bezbolestne. Irg si nás získal svojou krásou, Sky Walk svojou náročnosťou, avšak nebolo to nič, čo by sa nedalo zvládnuť. Obe ferraty (Irg a Sky Walk) sa dajú zvládnuť za 10 hodín, takže jak sa vraví vo vetroplachmagu, pekný poldňový výlet :)

Poloha:
Pohorie Dachstein, dedinka Ramsau am Dachstein, Rakúsko.
Čas:
Ferrata sa dá zvládnuť bez problémov za hodinku.
Prevýšenie:
140m
Výstroj:
Kompletná ferratová výstroj, expreska na odsadnutie sa tiež hodí
Obtiažnosť:
D/E

Slavo Navrátil, Ivka Meriačová

Fotky Ferraty na Dachsteine: Sky Walk

Martina 03.09.2010
jaaj, tá mi ešte chýba do zbierky jaaaj fajne to vypadá!

Rišo 04.09.2010
Pekne ste to poliezli :) Mne Dach tento týždeň stopol sneh...

Martina 04.09.2010
Rišo, chce to už lyže čo? :) V Tatrách už zapli zasnežovanie!

V. 04.09.2010
Vetromag vyslal tento rok na Dach 3 teamy, neostalo tak nič na náhodu, Viťazstvo je NAŠE!

Rišo 04.09.2010
Maťa - O tatr. zasnežovaní som sa dopočul už v Slovinsku, realita predčila očakávanie, no ale ani na kameňáky to ešte nestačí

05.09.2010
Ozaj s tými tričkami ste si chceli u mňa šplhnúť čo?!

slavo 06.09.2010
uznaj ze na tuto prilezitost sa patrilo sviatocne obliect :)