Val Forno - Monte del Forno 3214m

04.09.2017
val-forno-monte-del-forno-3214m

Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Maloja - Val Forno

Vyrážam už tradične z parkoviska kúsok od Maloje peši po ceste smer Lej Cavloc. Odtiaľ po turistickom chodníčku až po križovatku. (Pian Canin) Tu odbočujem vľavo a stúpam strmo až do passo Muretto. Hranica Talianska so Švajčiarskom.

Na Talianskej strane chýba smerovník, dozvedám sa neskôr na chate, preto začnem zostupovať chodníkom do talianskej Val Malenco. Po chvíli si uvedomím, že asi nie som dobre a tak si to seknem svahom kde by mal byť správny chodník rovno hore. Nie hneď ale nájdem ho. Ďalej už je kvalitne značený.

Prichádzam do passo Forno. Tu sa z červenej značky oddeľuje modrá, vysokohorská trasa na vrchol Monte Forno. Najťažší úsek je zabezpečený hrubými reťazami. Žiadna ferrata, je potrebné sa spoliehať na trenie obuvy a silno sa držať :)

šípka_vľavo_passo_Muretto_a_šípka_vpravo_Monte_del_Forno

Záver výstupu už vedie opäť chodníčkom až na vrchol. Parádne výhľady na všetky strany. Žiadny ľudia. Ozaj nie je náhodou outdoorový boom? Na fb sa čoraz častejšie objavujú fotky so zápchami v horách... Neviem o tom moc z vlastnej skúsenosti, nestretávam sa s tým :) Dokonca aj v Suchej Belej som vždy bol napohodu :)

Monte_del_Forno_3214m.

Ale odbočil som. Na vrchole Monte Forno si vychutnávam samotu a výhľady. Okrem iného vidím Val Malenco, rozľahlú taliansku dolinu na ktorú sa už chystám... Z oparu sa vynoruje Pizzo Scalino, 3323 metrov vysoká pyramída ktorá je miestom s najvyšším počtom pozorovaní UFO v Taliansku. Paráda! Možno stretnem aj nejakých ďalších zelených mužíkov.

Monte_del_Forno_3214m._a_úsek_zabezpečený_reťazami

Zostúpim dole naspäť do sedla, môj pokus o hrebeň na Monte Rosso končí pri prvých ťažkostiach exponovaného hrebeňa. nato aby som to pokúšal ďalej nemám dostatok informácií. Prichádzam na chatu. Okrem občerstvenia načerpám aj info. Druhá časť výletu už je samostatný článok o výstupe novou modrou trasou na Monte Rosso...