Via ferrata na Fennberg.

28.10.2008
via-ferrata-na-fennberg-Údolie medzi mestami Bolzano a Trento ohraničujú z východu a západu vysoké skalné steny. Pri návrate z ferraty Rio Secco, kúsok nad Trentom mi padla do oka impozantná skalná stena na západ od Salurna. Vedel som, že niekde v týchto miestach sa nachádza ďalšia ferrata, tak som si obzrel nástup a zapamätal miesto, kde sa parkuje. "Snáď budúce leto!" Pomyslel som si. Realita však bola taká, že už presne o týždeň sme dorazili pod ferratu. Tentoraz som už nebol sám, a tak sa fotilo ovela ľahšie ako pri predošlých túrach.

Samotná túra nebola obzvlášť technicky náročná, medzi niekoľkými skalnými prahmi vedie normálny turistický chodník. Najťažšie miesta sú zabezpečené rebríkmi a tak sme si naplno vychutnávali nádherné výhľady. Celá túra aj so zostupom si však vyžaduje nejakú kondičku, prípadne trochu času. Tých takmer tisíc výškových metrov sa totiž prekonáva na jeden záťah v strmej stene. Najlepší obraz o celej túre získate vo fotogalérii...

Ferrata na Fennberg sa nachádza len kúsok severne od Rio Secco, ale už na "nemeckej" časti Talianska. Obidve tieto ferraty sú veľmi vďačnými cieľmi, pričom svojou polohou sú trochu mimo hlavných turistických centier ako Dolomity alebo Lago di Garda. Aj preto tu veľa ľudí nestretnete a nemusíte sa báť nejakej tlačenice na rebríku. Pri listovaní vo vrcholovej knižke ma zaujali zápisy aj zo zimných mesiacov, pre nás to je predsa len trochu kuriozita, možnosť ísť v teple a na slniečku takúto ferratu niekedy v januári...

Fennberg klettersteig - via ferrata Favogna.

POLOHA:
Severné Taliansko. Nachádza sa v strmom masíve, ktorý zo západu ohraničuje údolie rieky Etsch/Adige medzi Bolzanom a Trentom. Medzi dedinkami Rovere della Luna a Margreid.
PRÍSTUP:
Z diaľnice treba zísť na Neumarkt v smere zo severu a pri ceste z juhu na San Michelle. Ferrata sa nachádza v stene na západ od Salurna (dobre viditeľné). Parkuje sa hneď pri ceste (miesto len pre pár áut). - pozri foto
ČAS:
Celý okruh na pohodu trvá asi 5 hodín. Zostúpiť sa dá aj opačným smerom (na Margreid), ale kratšie to asi o moc nebude. PREVÝŠENIE:
Od parkoviska (208) je to na najvyšší bod (1125) presne 917 výškových metrov.
VÝSTROJ:
Ferratový set, prilba, rukavičky. V letných mesiacoch pozor na horúčavu a zoberte si dosť vody - počas výstupu je nedoplníte.
OBTIAŽNOSŤ:
Stredne ťažká ferrata, o stupeň ľahšia ako Rio Secco.
MAPA:
Tabacco 049, 1:25000

Fotky Via ferrata na Fennberg.