Laserer Alpin Klettersteig

15.08.2014
laserer-alpin-klettersteig

Ide o cvičnú ferratu strednej náročnosti na brehu jazera Gosausee pod Dachsteinom. Vhodná je napríklad na spestrenie prechádzky okolo tunajších jazier, na skrátenie čakania na autobus alebo ako rozcvička pred nejakým vážnejším turistickým počinom v priľahlej oblasti. My sme ju otestovali pri spiatočnej ceste z dovolenky.

Najlepší prístup k ferrate je autom cez dedinku Gosau až k poslednému parkovisku pri Vorderer Gosausee. Odtiaľ už len po vlastných po ľavom brehu jazera s krásnymi výhľadmi na Hoher Dachstein. Nástup trvá takých 15 minút, začiatok je označený tabuľkou.
Panoramaquerung
Hneď na úvod treba zostúpiť k vodnej hladine - celá prvá časť ferraty traverzuje medzi turistickým chodníkom a hladinou jazera. Obtiažnosť začína na A, potom sa striedajú B-čkové a C-čkové úseky. Niektoré pasáže sú zaistené oceľovými kolíkmi pre nohy, no miestami stupy chýbajú a treba ísť aj na trenie. Na konci tejto etapy je lanový rebrík smerujúci na skalné platne nad turistickým chodníkom. Kto nemá chuť, vôľu alebo silu pokračovať ďalej, môže na tomto mieste podliezť zábradlie pri chodníku a opustiť ferratu. Nasledujú totižto celkom vzdušné pasáže po kramliach. Ferrata pozvoľna stúpa kolmou skalou k najvyššiemu bodu, kóte "Michelangelo". Cestou sa ukazujú krásne výhľady na Dachstein a tyrkysovo priezračnú hladinu jazera. Nasleduje najkrajšie miesto na fotenie: tam, kde sa istenie veľkým oblúkom stáča naspäť smerom k jazeru, a potom úsek s miernym klesaním opäť po množstve kramlí. Táto časť končí dlhým dvojlanovým mostom priamo ponad hlavy okoloidúcich turistov. Za mostom sa strmším výšvihom dostaneme k oddychovému miestu s názvom "Adlerhorst", kde je konečne kúsok tieňa, pevnej zeme pod nohami a vrcholová kniha. Ďalej je to už len o nenáročnom, pozvoľnom klesaní cez "Balkon" späť k nástupu.

Samotná ferrata zaberie tak cca hodinu času. Je relatívne nová a kvalitne odistená, efektným spôsobom ťaží maximum zo svojej atraktívnej polohy. O jej popularite svedčí aj hojná návštevnosť. Pri ceste okolo určite odporúčam vyskúšať jej lákadlá.

P.S. Tam, kde zrkadlovka končí, kompakt iba začína. Kubo, vďaka za ilustračné fotky :-)