Hochschwab: Kaiser Franz Josef Klettersteig

02.11.2011
hochschwab-kaiser-franz-josef-klettersteig

Z Raxalpen sa diaľnicou a neskôr cestou dostaneme asi za jednu hodinku k mestečku Eisenerz, neďaleko pohoria Hochschwab. Tieto končiny ponúkajú viacero zaujímavých Klettersteigov, dnes sa pozrieme na veľkolepý Kaizer Franz Josef Klettersteig vedúci 800 metrov vysokou  stenou Seemauer nad Leopoldsteiner See.

Po víkende v Raxe som sa v pondelok skoro ráno presunul už sám k nádhernému jazeru pod vrchol Hochblaser. Na posledný deň akcie som si chcel vybrať niečo šťavnaté a tak som inšpirovaný novým sprievodcom neváhal spraviť túto zachádzku.

Špičková knižka ma nesklamala a táto investícia sa mi fakt oplatila. Vybral som si podľa nej ozaj superferatu. Ohodnotená je ako D ale po jej prejdení som musel fakt pokrútiť hlavou. Ťažšie déčko som fakt ešte nešiel a veru jej dĺžka a obtiažnosť z nej robia náročnejšiu túru ako sú niektoré krátke éčkové ferraty.

Bonbónikom na záver je ešte jaskyňa čakajúca na vrchole. Roslochhöllen Klettersteig je síce krátka ale náročná jaskynná ferrata ohodnotená D/E. Takže predsa len éčko na záver. Kombinácia týchto dvoch ferrát spolu s výstupom na vrchol Hochblaser je nádhernou celodennou akciou. Určite sa oplatí. Samozrejme v peknom počasí.

Hneď na nástupe do Kaisera vás preverí ťažká pasáž s dvoma malými prevismi. Dôležitá je práca nôh ale ruky som aj tak po chvíli začal cítiť. Počas celej ferraty je viacero miest, kde sa ruky intenzívne zapájajú do hry. Nie je to žiadna pešia turistika! Po prvej stienke je ešte možnosť na ústup, potom už nie...

Počas celej ferraty je desať očíslovaných tabuliek. V prípade, že by ste volali číslo140 čiže záchranárov, tak si nezabudnite zapamätať ku ktorému číslu ste najbližšie. Podľa toho vás budú hľadať.

Na túru som vyrazil sám. V pondelok som spoločnosť moc neočakával, obe ferraty som išiel úplne sám. Až po vylezení z jaskyne som cestou na Hochblazer stretol partiu našich západných bratov. Takže o spoločnosť pri zostupe som mal postarané. Postrehy sme mali dosť podobné: "Po týždni v Dolomitoch som nemal ruky tak vyťahané ako po dnešnej ferrate!" okomentoval to jeden z nich.

Kaiser_Franz_Josef_Klettersteig

Kaiser Franz Jozef a Roslochhöllen Klettersteig:

Prístup: Z Bratislavy po diaľnici na Viedeň, potom dole smer Graz, odbočiť vpravo na diaľnicu smer Semmering a v Glognitzi odbočiť z diaľnice na Eisenerz.

Obtiažnosť:  D/E Strmá a dlhá túra. Potrebná sila v rukách a dobrá technika nôh.

Prevýšenie: východisko: Leopoldsteiner See 628m. - najvyšší bod: Hochblaser 1771m. - nastúpate 1143 metrov + Roslochhölle cca 100 výškových metrov naviac.

Výstroj: Kompletná ferratová výstroj, nezabudnúť na rukavice!!, zoberte si dostatok tekutín, hore na vápencovom plate žiadnu nenájdete.

Zostup: Z vrchola Hochblaser je možné zostúpiť dvoma smermi. Oboma variantami sa dostanete späť ku jazeru za cca 3 hod.

Fotky Hochschwab: Kaiser Franz Josef Klettersteig

RE: Hochschwab: Kaiser Franz Josef Klettersteig
Ondra (onnov@post.cz) - 12.11.2012
6.10.2012 jsme tuto fantastickou ferrátku zdolali, šli jsme jí podruhé (poprvé před 3 lety- to bylo po dešti, takže to zejména na začátku pěkně klouzalo...), podruhé bylo nádherné azurové počasí, paráda opět jsme si ji užili, je to dlouhá , krásná sportovní ferrata, opravdu doporučuji.. Ondra