Via ferrata Rio Sallaghoni - Castello di Drena

12.03.2009
via-ferrata-rio-sallaghoni-castello-di-drenaTaliansko - Lago di Garda - Arco. Začiatkom októbra sa v mekke lezcov a bikerov prebúdzame do zamračeného a upršaného dňa. Na vrcholkoch hôr pomedzi prevaľujúce mraky vidieť sneh. Čas je vzácny, dážď pomaly prestáva a tak sedím nad mapou, že čo s načatým dňom.
Kúsok nad Arcom je mestečko Dro a nad ním objavujem ferratu vedúcu ku hradu Drena. Podľa mapy to vyzerá nenáročné, krátke s krátkym nástupom. Nízka nadmorská výška zaručí príjemnú teplotu. Využijem ešte dostupnosť internetu a pozriem sa na stránku via-ferrata.de, ferratu čoskoro nájdem a po niekoľkých fotkách je rozhodnuté: ideme!
Ako to dopadlo sa dozviete z fotiek, boli sme príjemne prekvapení a ani počiatočné orientačné problémy nám nepokazili celkový dojem. Môžeme túto krásnu túru rozhodne odporúčať. Môžete ju využiť na vyplnenie škaredého poldňa, alebo sa do rokliny uchýliť pred pražiacim slnkom.

Via ferrata Rio Sallaghoni

POLOHA:
Severné Taliansko, Lago di Garda, kúsok severne od Arca.
PRÍSTUP:
Zo slovenska po diaľnici Viedeň - Salzburg - Insbruck - Brenner - Bolzano - Trento - Roveretto - Arco.
ČAS:
2 hodiny + 1 hod. zostup
PREVÝŠENIE:
100 metrov
VÝSTROJ:
Ferratový set, prilba, rukavice. Oblečenie stačí len ľahšie.
OBTIAŽNOSŤ:
Stredne ťažká ferrata. Neodporúčam ju ísť s ťažkým batohom.

PARKOVANIE:
Za mestečkom Dro sa cesta začne dvíhať, po dvoch výrazných serpentínach nasleduje rovinka, naľavo uvidíte parkovisko.
VARIANTY:
Za druhým lanovým mostom je možnosť odbočiť vľavo rovno k hradu, alebo môžete pokračovať roklinou ďalej až do Dreny. Okolo hradu musíte prejsť v oboch prípadoch, za poplatok je možné absolvovať prehliadku hradu.
UPOZORNENIE:
Na úseku z parkoviska ku nástupu sme mali orientačné problémy. Odporúčam z parkoviska ísť až po odbočku v zákrute po asfaltke smerom dole. Až sa rozhodnete predsa len hľadať nástup cez terasovité sady odporúčam ťahať sa vpravo smerom dole až kým pretnete chodník vedúci zdola priamo pod ferratu.(mapka)